Începând cu data de 7 aprilie 2020, solicitările către Serviciul Rutier Argeș se vor transmite cu precădere prin poștă/fax/e-mail, activitatea directă de relații cu publicul fiind supusă unor restricții, cu excepția testărilor în vederea reducerii perioadei de suspendare, care vor avea loc în zilele de MARȚI, MIERCURI și JOI, fără a mai fi impusă o limită de zece persoane.
La accesul în instituţie, conform prevederilor privind limitarea răspândirii virusului gripal COVID 19, persoanele care doresc să se adreseze poliţiştilor din cadrul ghişeului de lucru cu publicul de la Serviciul Rutier Argeş, va recomandam sa utilizati mijloace de protecţie individuale (mănuşi, mască, pix propriu), precum şi de a respecta regulile şi de a utiliza mijloacele puse la dispoziţie în incinta instituţiei (păstrarea distanţei de siguranță, utilizarea dezinfectantului disponibil în holul de acces, prezentarea documentelor doar la solicitarea lucrătorului de la ghișeu).
Reamintim că persoanele care doresc să se înscrie pentru susținerea testării de reducere a perioadei de suspendare a permisului de conducere trebuie să se prezinte la sediul Serviciului Rutier Argeș, din Pitești, str. Victoriei nr. 60, cu 30 de minute înainte de începerea testării, în vederea înscrierii la testare, care va avea loc în zilele de marţi şi miercuri, începând cu ora 10:00, respectiv joi începând cu ora 16:00.
Astfel, recomandăm tuturor cetățenilor ca pentru depunerea actelor să fie utilizate orice mijloace care asigură transmiterea textului și confirmarea primirii acestora, respectiv: servicii poștale/servicii de curierat rapid/fax/e-mail.
PENTRU FIECARE DOMENIU este necesar să verificați secțiunea dedicată demersului de care aveți nevoie, iar secțiunea referitoare la program face referire doar la orarul normal de lucru, fără restricții.
Suplimentar, oferim următoarele precizări:
-cererile privind ordonanțele prin care s-a dispus clasarea/renunțarea la urmărirea penală, respectiv sentințele penale prin care s-a dispus amânarea/renunțarea la aplicarea pedepsei, se vor înainta prin serviciile poștale sau serviciile de curierat rapid, având anexate următoarele: copia documentului de identitate și a dovezii înlocuitoare, respectiv ordonanța/sentința, în original;
-în ceea ce privește solicitările de a comunica identitatea persoanei care a condus autovehiculul pe drumurile publice, răspunsul poate fi transmis prin orice mijloace ce asigura transmiterea textului și confirmarea primirii acestuia, respectiv: servicii poștale/servicii de curierat rapid/fax sau e-mail;
-cererile privind avizele pe linie de sistematizare se vor depune exclusiv prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului și confirmarea primirii acestora, respectiv: servicii poștale/servicii de curierat rapid/fax/e-mail;
-cererile privind istoricul sanctiunilor la regimul circulației pe drumurile publice se pot depune prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului și confirmarea primirii acestora, respectiv: servicii poștale/servicii de curierat rapid/fax/e-mail, urmând ca în termen de 15 zile, de la data înregistrării documentul să fie comunicat la domiciliul sau reședința titularului permisului de conducere;
Titularul permisului de conducere poate adresa o cerere de efectuare a mențiunilor corespunzătoare în bazele de date prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului și confirmarea primirii acestora, respectiv: servicii poștale/servicii de curierat rapid/fax/e-mail. Stadiul procesării poate fi verificat telefonic la numărul: 0248.607.000 (interior 20229 sau 20228, în intervalul orar 08.00-16.00).
PROGRAMUL DE TESTARE A PERSOANELOR PENTRU REDUCEREA PERIOADEI DE SUSPENDARE:
Persoanele care doresc să se înscrie pentru susținerea testării de reducere a perioadei de suspendare a permisului de conducere trebuie să se prezinte la sediul Serviciului Rutier Argeș, din Pitești, str. Victoriei nr. 60, cu 30 de minute înainte de începerea testării, în vederea înscrierii la testare.
DOCUMENTE NECESARE LA DOSARUL PENTRU REDUCEREA PERIOADEI DE SUSPENDARE:
COMPARTIMENTUL TAMPONARI din cadrul BIROULUI RUTIER PITESTI este situat in Sediul Politiei Municipiului Pitesti, str Razboieni, nr 3 - telefon 0248/60700 interior 20685.
Obligatii legale ale coducatorilor auto in cazul unui accident rutier potrivit OUG 195/2002R:
ART. 79
(1) Conducatorii de vehicule implicati intr-un accident de circulatie in urma caruia au rezultat numai avarierea vehiculelor si/sau alte pagube materiale sunt obligati:
a) sa scoata imediat vehiculele in afara partii carosabile ori, daca starea vehiculelor nu permite acest lucru, sa le deplaseze cat mai aproape de bordura sau acostament, semnalizandu-le prezenta;
b) sa se prezinte la unitatea de politie competenta pe raza careia s-a produs accidentul in termen de cel mult 24 de ore de la producerea evenimentului pentru intocmirea documentelor de constatare.
(2) Se excepteaza de la obligatiile prevazute la alin. (1) lit. b)*):
a) conducatorii vehiculelor care incheie o constatare amiabila de accident, in conditiile legii;
b) conducatorul de vehicul care detine o asigurare facultativa de avarii auto, iar accidentul de circulatie a avut ca rezultat numai avarierea propriului vehicul.
ART. 80
(1) Proprietarul, detinatorul mandatat sau conducatorul auto al carui autovehicul, remorca, tramvai sau moped a fost avariat in alte imprejurari decat intr-un accident de circulatie este obligat sa se prezinte in 24 de ore de la constatare la unitatea de politie pe raza careia s-a produs evenimentul, pentru intocmirea documentelor de constatare.
(2) Persoanele prevazute la alin. (1) sunt exceptate de la obligatia prezentarii la unitatea de politie daca exista o asigurare facultativa in baza careia pot fi despagubite pentru avarierea vehiculelor respective.*)