Începând cu data de 7 aprilie 2020, solicitările către Serviciul Rutier Argeș se vor transmite cu precădere prin poștă/fax/e-mail, activitatea directă de relații cu publicul fiind supusă unor restricții, cu excepția testărilor în vederea reducerii perioadei de suspendare, care vor avea loc în zilele de MARȚI, MIERCURI și JOI, fără a mai fi impusă o limită de zece persoane.

La accesul în instituţie, conform prevederilor privind limitarea răspândirii virusului gripal COVID 19, persoanele care doresc să se adreseze poliţiştilor din cadrul ghişeului de lucru cu publicul de la Serviciul Rutier Argeş, va recomandam sa utilizati mijloace de protecţie individuale (mănuşi, mască, pix propriu), precum şi de a respecta regulile şi de a utiliza mijloacele puse la dispoziţie în incinta instituţiei (păstrarea distanţei de siguranță, utilizarea dezinfectantului disponibil în holul de acces, prezentarea documentelor doar la solicitarea lucrătorului de la ghișeu).

 

Reamintim că persoanele care doresc să se înscrie pentru susținerea testării de reducere a perioadei de suspendare a permisului de conducere trebuie să se prezinte la sediul Serviciului Rutier Argeș, din Pitești, str. Victoriei nr. 60, cu 30 de minute înainte de începerea testării, în vederea înscrierii la testare, care va avea loc în zilele de marţi şi miercuri, începând cu ora 10:00, respectiv joi începând cu ora 16:00.

Astfel, recomandăm tuturor cetățenilor ca pentru depunerea actelor să fie utilizate orice mijloace care asigură transmiterea textului și confirmarea primirii acestora, respectiv: servicii poștale/servicii de curierat rapid/fax/e-mail.

PENTRU FIECARE DOMENIU este necesar să verificați secțiunea dedicată demersului de care aveți nevoie, iar secțiunea referitoare la program face referire doar la orarul normal de lucru, fără restricții.

 

Suplimentar, oferim următoarele precizări:

-cererile privind ordonanțele prin care s-a dispus clasarea/renunțarea la urmărirea penală, respectiv sentințele penale prin care s-a dispus amânarea/renunțarea la aplicarea pedepsei, se vor înainta prin serviciile poștale sau serviciile de curierat rapid, având anexate următoarele: copia documentului de identitate și a dovezii înlocuitoare, respectiv ordonanța/sentința, în original;

 

-în ceea ce privește solicitările de a comunica identitatea persoanei care a condus autovehiculul pe drumurile publice, răspunsul poate fi transmis prin orice mijloace ce asigura transmiterea textului și confirmarea primirii acestuia, respectiv: servicii poștale/servicii de curierat rapid/fax sau e-mail;

 

-cererile privind avizele pe linie de sistematizare se vor depune exclusiv prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului și confirmarea primirii acestora, respectiv: servicii poștale/servicii de curierat rapid/fax/e-mail;

 

-cererile privind istoricul sanctiunilor la regimul circulației pe drumurile publice se pot depune prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului și confirmarea primirii acestora, respectiv: servicii poștale/servicii de curierat rapid/fax/e-mail, urmând ca în termen de 15 zile, de la data înregistrării documentul să fie comunicat la domiciliul sau reședința titularului permisului de conducere;

Titularul permisului de conducere poate adresa o cerere de efectuare a mențiunilor corespunzătoare în bazele de date prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului și confirmarea primirii acestora, respectiv: servicii poștale/servicii  de curierat rapid/fax/e-mail. Stadiul procesării poate fi verificat telefonic la numărul: 0248.607.000 (interior 20229 sau 20228, în intervalul orar 08.00-16.00).

 

PERIOADA DE SUSPENDARE A EXERCITARII DREPTULUI DE A CONDUCE SE REDUCE LA O TREIME DIN PERIOADA RESPECTIVA, LA CEREREA TITULARULUI, DACA SUNT INDEPLINITE, CUMULATIV, URMATOARELE CONDITII:
- a fost declarat admis la testul de verificare a cunoaşterii regulilor de circulaţie;
- a obţinut permis de conducere cu cel puţin 1 an înainte de săvârşirea faptei.
 
CONDUCATORUL DE AUTOVEHICUL SAU TRAMVAI NU BENEFICIAZA DE REDUCEREA PERIOADEI DE SUSPENDARE A EXERCITARII DREPTULUI DE A CONDUCE, DACA :
- a cumulat, din nou, cel puţin 15 puncte de penalizare în următoarele 12 luni de la data expirării ultimei suspendări a exercitării dreptului de a conduce;
- a fost implicat într-un accident de circulaţie din care au rezultat numai pagube materiale, iar rezultatul testării aerului expirat sau al probelor biologice au stabilit că a condus vehiculul în timp ce se afla sub influenţa alcoolului;
- sancţiunea contravenţională complementară s-a dispus ca urmare a neopririi la trecerea la nivel cu calea ferată când barierele sau semibarierele sunt coborâte ori în curs de coborâre sau când semnalele cu lumini roşii şi/sau sonore sunt în funcţiune.
 
DOCUMENTE NECESARE LA PREZENTAREA PENTRU SUSTINEREA TESTULUI DE VERIFICARE A CUNOSTINTELOR DE LEGISLATIE RUTIERA:
 
-Actul de identitate
-Originalul dovezii inlocuitoare a permisului de conducere (sau a declaratiei notariale din care rezulta pierderea,distrugerea sau furtul acesteia)
 

PROGRAMUL DE TESTARE A PERSOANELOR PENTRU REDUCEREA PERIOADEI DE SUSPENDARE:

Marți, începând cu ora 10.00
Miercuri, începând cu ora 10.00
Joi, începând cu ora 16.00
 

Persoanele care doresc să se înscrie pentru susținerea testării de reducere a perioadei de suspendare a permisului de conducere trebuie să se prezinte la sediul Serviciului Rutier Argeș, din Pitești, str. Victoriei nr. 60, cu 30 de minute înainte de începerea testării, în vederea înscrierii la testare.

 

 DOCUMENTE NECESARE LA DOSARUL PENTRU REDUCEREA PERIOADEI DE SUSPENDARE:

-         cerere tip
-        originalul dovezii inlocuitoare a permisului de conducere (sau a declaratiei notariale din care rezulta pierderea,distrugerea sau furtul acesteia), cu mentiunea promovarii testului de cunoastere a regulilor de circulatie;
 
 
 RESTITUIREA PERMISULUI DE CONDUCERE SUSPENDAT se face la cererea posesorului acestuia in baza următoarelor documente:
-         actul de identitate al titularului permisului de conducere
-         dovada inlocuitoare a permisului de conducere eliberată la data reţinerii sau declaraţia notarială din care rezultă pierderea ,furtul sau distrugerea acesteia
-         cerere tip (se procură de la ghişeul de restituire).
 
RESTITUIREA CERTIFICATULUI DE INMATRICULARE se face posesorului acestuia după inlăturarea motivelor ce au adus la reţinere in baza următoarelor documente:
-         actul de identitate al titularului certificatului de inmatriculare
-         dovadă inlocuitoare a certificatului de inmatriculare eliberată la data reţinerii sau declaratia notarială din care rezultă pierderea, furtul sau distrugerea dovezii inlocuitoare pe care este aplicată ştampila RAR
 

COMPARTIMENTUL TAMPONARI din cadrul BIROULUI RUTIER PITESTI este situat in  Sediul Politiei Municipiului Pitesti, str Razboieni, nr 3  -  telefon 0248/60700 interior 20685.

Obligatii legale ale coducatorilor auto in cazul unui accident rutier potrivit OUG 195/2002R:

  ART. 79
    (1) Conducatorii de vehicule implicati intr-un accident de circulatie in urma caruia au rezultat numai avarierea vehiculelor si/sau alte pagube materiale sunt obligati:
    a) sa scoata imediat vehiculele in afara partii carosabile ori, daca starea vehiculelor nu permite acest lucru, sa le deplaseze cat mai aproape de bordura sau acostament, semnalizandu-le prezenta;
    b) sa se prezinte la unitatea de politie competenta pe raza careia s-a produs accidentul in termen de cel mult 24 de ore de la producerea evenimentului pentru intocmirea documentelor de constatare.
    (2) Se excepteaza de la obligatiile prevazute la alin. (1) lit. b)*):
    a) conducatorii vehiculelor care incheie o constatare amiabila de accident, in conditiile legii;
    b) conducatorul de vehicul care detine o asigurare facultativa de avarii auto, iar accidentul de circulatie a avut ca rezultat numai avarierea propriului vehicul.

    ART. 80
    (1) Proprietarul, detinatorul mandatat sau conducatorul auto al carui autovehicul, remorca, tramvai sau moped a fost avariat in alte imprejurari decat intr-un accident de circulatie este obligat sa se prezinte in 24 de ore de la constatare la unitatea de politie pe raza careia s-a produs evenimentul, pentru intocmirea documentelor de constatare.
    (2) Persoanele prevazute la alin. (1) sunt exceptate de la obligatia prezentarii la unitatea de politie daca exista o asigurare facultativa in baza careia pot fi despagubite pentru avarierea vehiculelor respective.*)